קוסמטיקה טבעית
מי פנים - חליטות קרות של צמחי מרפא כמו קמומיל, מרווה, ורדים, נענע, קלנדולה, גרניום.

מסיכות פנים - לערבב שיבולת שועל עם חליטת צמחי מרפא כנ"ל (ממי הפנים) למרוח על הפנים, לחכות עד שמתייבש ואז להוריד ע"י שפשוף עדין – גם מזין וגם עושה פילינג עדין לפנים.
חלמון ביצה עם כף לימון וכפית דבש – למרוח עד שמתייבש ולשטוף.

מסיכה/סרום - שמן איכותי בכבישה קרה כמו שמן זית, שמן נבט חיטה, שומשום לערבב עם דבש ולמרוח, להשאיר כחצי שעה ולשטוף.

לשיער - אחרי החפיפה לשטוף את השיער עם חליטת רוזמרין או מרווה .
כף חומץ+ 2 כפות מים – לטבול את כריות האצבעות ולעסות את הקרקפת כשהיא רטובה.
מסיכה: שמן זית + חלמון - למרוח על השיער כשהוא לח, להשאיר כחצי שעה ולשטוף.

קוסמטיקה טבעית

טיפים לטיפוח העור והשיער



האביב הוא זמן טוב לנקות את הגוף מכל הרעלים שצברנו במשך השנה. שבוע-שבועיים של ניקוי כללי יחזירו לגוף את החיוניות והאנרגיה להם הוא זקוק במעבר מ"שנת החורף" לקיץ (ואולי גם יורידו כמה ק"ג עודפים). בשבוע הראשון – יומיים ראשונים של ירקות ופירות טריים בלבד, חמישה ימים של אורז מלא וירקות מבושלים, ואז חזרה איטית לתזונה רגילה, להתחיל עם דברים קלים לעיכול כמו דגים, מעט מוצרי חלב, מעט פחממות. כמובן שלאורך כל התקופה לשתות המון!! בעיקר חליטות של ירוקים כמו מרווה, פטרוזיליה, סרפד.
מומלץ יום יום לפני המקלחת לשפשף את כל הגוף טוב טוב עם ליפה. זה מוריד את התאים המתים, ממריץ את מחזור הדם, מעלה אנרגיה ומשפר את השינה.

הקוסמטיקה המודרנית מכילה הרבה חומרים מזיקים, חלקם אפילו מסרטנים וכולם נמצאים גבוה ברשימת המרכיבים בשמפו שלנו, בסבונים, קרמים, שמן גוף, דאודורנטים ומוצרים רבים נוספים. רוב החומרים חודרים לגוף ולמחזור הדם דרך העור ושימוש יומיומי בהם בהחלט יכול להשפיע לרעה על בריאותנו.
אז מה הפתרון? לעבור למוצרים טבעיים. את חלקם אפשר אפילו להכין בבית ואחרים ניתן להשיג בחנויות טבע ובחנויות היצרנים. הקוסמטיקה הטבעית מתבססת בעיקרה על טהרת השמנים הצמחיים (שמני בסיס ושמנים ארומטיים), מיצויים מצמחים ועוד חומרי גלם שהופקו מהטבע ללא עיבוד מיותר. במאמר מצורפים כמה "מתכונים" טבעיים למגוון בעיות ושימושים קוסמטיים, רובם פשוטים להכנה.
 

דאודורנטים

עונת הקיץ בעיצומה וכך גם השימוש בדאודורנטים למיניהם.  אך האם הרצון הזה להיגיינה ואסתטיקה (שמובן בהחלט!) עולה בקנה אחד עם בריאותנו? אז קודם בואו נבין איך פועל הדאודורנט שלנו... 
חשוב לציין שלזיעה עצמה שהגוף מייצר אין ריח בכלל. אבל כאשר היא מופרשת על העור ובאה במגע עם חיידקים (ויש תמיד כאלה באופן טבעי) הם מפרקים אותה, וחומרי הפירוק הם אלו שגורמים לריח הלא נעים.
 

ניקוי רעלים